%100 BÜYÜYEN SEKTÖR

%100 BÜYÜYEN SEKTÖR: AÇIKHAVA REKLAMCILIĞI

Van’da Açıkhava reklamcılığına yeni bir ivme kazandıran firma Vameda Açıkhava Reklamcılık, açıkhava reklam sektörü hakkında merak edilenleri anlattı.

Van Ekonomist Dergisi’nin Van’da açıkhava reklamcılığı hakkındaki sorularını yanıtlayan firma yetkilisi Ercan YILDIRIM, sektör hakkında bilinmeyenleri ve açıkhava reklamcılığına bakış açısını değerlendirdi.

Van’da açıkhava reklamcılığını Van Büyükşehir Belediyesi ile ortaklaşa yürüttüklerini belirten Ercan Yıldırım,  “2017 yılına kadar Van Büyükşehir Belediyesi’nin açıkhava reklam ürünlerinin kurulumu ve pazarlanması manuel veya tekdüzen yapılıyordu.  Billboardların birçoğunun uygunsuz yerlerde olduğundan dolayı işletmesi bir türlü oturtulamamıştı. 2017 yılında Van Büyükşehir Belediyesi’nin açıkhava reklamcılığı ihalesine çıkmasıyla, biz de diğer 5 firmayla birlikte bu ihaleye katıldık ve en yüksek teklifi vererek ihaleyi 10 yıllığına aldık. Bu firmalar arasında ulusal firmalar da vardı. Van merkezli bir şirketin alamsı Van adına sevindirici oldu.  İlk yılımız kurulum yılı olup şartnamedeki yeni ürünler olan giantboard, totem, köprü ve direk reklam ürünlerinin yanı sıra  halihazırdaki billboard, megalight, otobüs durakları ve raketlerin sayısında da %100’lük bir artışla ürün sayımızı 2’ye katladık. 2018 Eylül ayında bitmesi gereken kurulumumuzun %90’ı bitti” şeklinde konuştu.

 

ÜRÜNLERİ EN MERKEZİ NOKTALARA TAŞIDIK

Van Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde hızlıca kurulumu yaptıkları belirten YILDIRIM, “kıyıda köşede kalan ürünleri merkezi yerlere taşıdık ve yeni kurulan ürünleri de şehrin en gözde yerlerine ana caddelere, ana arterlere taşıt ve yaya trafiğinin en yoğun olduğu bölgelere kurduk. Böylelikle ilimizin reklam kültürüne geniş bir bakış açısı sağladık yayınlanan reklamlarla alışverişte seçme özgürlüğü sağladık. 2019 yılından itibaren ürünlerimize ışık takıp geceleri daha belirgin hale gelmesini sağlayacağız” dedi.

TEK SORUNUMUZ KORSAN AFİŞLER

Açıkhava reklamcılığının temel hedefi şehrin düzenli olması gerektiğini ifade eden YILDIRIM, “Korsan afişlerin ve yol afişlerinin ortadan kaldırılması olduğuna dikkat çeken Yıldırım, “Şehrimizde yeni kurulan ürünlerimizle birlikte batı standartlarını yakaladık. Başta da dediğim gibi ürünlerde %100 artışı 9 ay gibi bir sürede yaparak şartnamedeki süreden 3 ay önceden kurulumu neredeyse bitirdik. Sıfır ürünler kurduk, vatandaşımızın hizmeti için ilk etapta 50 adet otobüs durağı kurduk. Fakat gerek bu otobüs durakları ve raketlerde, gerekse bilbboar ve megalightlarda sürekli bilinçsizce yapıştırılan korsan afişlerden dolayı sorun yaşıyoruz. Şehrimizi kirleten bu kişilerin daha bilinçli olması gerekmektedir” dedi.

REZERVASYON KÜLTÜRÜNÜ OTURTTUK

Açıkhava reklam yönetimi şirketimize geçtikten sonra rezervasyon konusunda çok sorun yaşadıklarını belirten YILDIRIM, “Eski sisteme alışan firmalar bugün gelip yarın afişinin asılmasını istiyorlardı. Biz bunun önüne geçtik aynı zamanda firmaları düzenli bütçe oluşturmaları, 6 aylık veya yıllık plan yapmaları konusunda dışarıdan da danışmanlık desteği alarak firmalarda bu kültürü oturttuk. Şimdiden Eylül ayının %35’inin rezervasyonunu yaptık” dedi.

SATIŞI KENDİ EKİBİMİZLE YAPIYORUZ

Van’da internet kullanımı oranının az olmasından dolayı müşteriler daha çok açıkhava reklam mecralarımızı tercih etmek istiyor diyen YILDIRIM, “Uzman ekibimizle firma özelinde planlama yapıp projeler üretiyoruz. Uzman ekibimizle Türkiye’de ulusal manada hizmet veren açıkhava reklam şirketlerinin dahi yapmadığı konum bazlı pazarlamayla dijitalleştirdiğimiz ürünlerimizin konumunu haritadan gösterip, 360 derece fotoğraflara müşterinin ürünün yerini doğru anlamasını sağlıyoruz” dedi.

 

ÜRÜNLERİMİZ ÇEŞİTLENDİ, HALKIMIZIN SEÇME ÖZGÜRLÜĞÜ ARTTI

Ürün çeşitlerini arttırdıklarını belirten YILDIRIM, “Örneğin 14 Metrelik giantboard isminde bir ürünümüz var bu ürünümüzle firmalar hizmet ve ürünlerini daha geniş görselle anlatma imkânı buluyor, bu ürünler ise şehrin en hareketli kavşaklarında veya noktalarında yer alıyor. Eskiden var olan sınırlı reklam ürünü anlayışını ortadan kaldırdık. Açıkhava reklam alanları dışında internet reklamcılığı var ama o mecrada herkese ulaşamayabiliyorsunuz. Yapılan araştırmalara göre, ev hanımları çocuklarını okula, eşlerini işe gönderdikten sonra 13:00-17:00 saatleri arasında yaya ve toplu taşıma araçlarını kullanarak gezmeye veya alışverişe çıkmaktadırlar. Bu zaman zarfında bizim ürünlerimizle mutlaka karşılaşıyorlar. Ve yine aynı araştırmaya göre alışverişlerin %60’ı indirimleri takip eden bilinçli bir kitle olduğunu gösteriyor, demek ki firmalar açıkhava mecrasında kendilerini daha fazla gösterip dönemsel veya mevsimsel kampanyalarını tüketiciyle buluşturmalılar. Yine tüketicilerin %70’i reklamlardaki indirim oranlarını daha dikkatli takip ediyor. Bizim tavsiyelerimize uyan firmalar reklamı direk satışa döndürmede daha avantajlı sayılıyorlar” dedi.

VAN’DA REKLAMCILIK BİLİNCİNİ OLUŞTURUYORUZ.

Reklamcılık sektöründe Açıkhava reklamcılığının önemine değinen YILDIRIM, “Türkiye’de reklamcılık sektörüne bakıldığı zaman bu işin başında televizyon gelirken, ikinci sırada ise açıkhava reklamcılığı gelmektedir. İsteseniz de istemeseniz de açıkhava reklamlarını görüyorsunuz, bu firmalar için çok ciddi bir yatırım fırsatı. Bölgede ticaret yapan esnafımıza reklam sektörü, açıkhava reklamlarının yararları ve müşteriye nokta atışı ulaşabilmeleri adına uzman ekibimizde projeksiyon cihazıyla sunum yaparak detaylı anlatıyoruz. Reklamı gider olarak gören firmalara bunun aslında geleceğin habercisi olduğunu, yıllık hedef cirosuna ulaştığında bu reklam bedelinin onun için pek öneminin olmadığını anlatıyoruz” dedi.

REKLAM BÜTÇESİNİ PARAMETRİK HESABA GÖRE YAPIYORUZ

Firmalara danışmanlık yaptıklarını belirten YILDIRIM, “Reklam verme konusunda ikna olduktan sonra peki hangi mecraya ne kadar bütçe ayıralım diye bize soruyorlar. Bizim tavsiyemiz yeni kurulan firmaların 1 yıllık hedef cirosunun %10’u olup, bu oran eski firmalarda %7 ve %5’e düşmektedir. Bu oranın altını kesinlikle tavsiye etmiyoruz. Yani 12 ay sonunda 1 Milyon TL hedef cirosu olan firmaya 100 Bin TL reklam bütçesi ayırması gerektiğini bildirip bunu en etkili kullanabileceği mecraları seçiyoruz, kampanya fikrinden sloganına kadar, tasarımından fotoğraf çekimine kadar firmalara destek oluyoruz” dedi.

En büyük destekçimiz Van Büyükşehir Belediyesi

Büyük bir sinerji oluşturduklarını belirten YILDIRIM, “Büyükşehir belediyesi ile kurumumuz arasında ciddi bir koordinasyon bağı var. Farklı kurumlarda olmamıza rağmen uyumlu bir şekilde kurulumu yapıyoruz. Haftanın iki günü billboardları, raket ve otobüs duraklarını, ayda bir kez megalightları yıkıyoruz” diyerek sözlerini sonlandırdı.

Firma olarak Vameda

Vameda Tic. Ltd. Şti. 2002 yılında Ercan YILDIRIM tarafından kuruldu. YILDIRIM daha önce 7 yıl İstanbul’da matbaa ve reklam üzerinde çalışarak sektörde kendisini geliştirdi ve ardından Van’da kendi matbaa ve reklam atölyesini kurdu. Van, Hakkâri, Bitlis bölgelerine hitap ediyor.  Halen Türkiye’nin en büyük davetiye markasından biri olan İklim Davetiyeleri’nin Van, Hakkari, Bitlis illerini kapsayan bölge distribütörlüğünü yapmaktadır. 2017 yılında açıkhava reklamcılığı ihalesiyle birlikte şirketin yönü 180 derece açıkhava reklamcılığına döndü. Firma, reklamların rezervasyonunu, satışını, fotoğrafla raporlamasını, baskısını ve montajını kendi bünyesinde yapmaktadır.